måndag 4 juli 2011

Ordning och reda, löning på freda!

Det har varit lite småmulet väder i några dagar nu och jag har passat på att rensa mail och sortera papper. Å så har jag fått skällning från höger och vänster för att jag jobbar på semestern. Med all rätt.

Självklart ska man inte jobba på semestern. Jag behöver dessutom den här vilan så innerligt väl för att må bra och samla kraft inför hösten. Det är bara det att det finns en liten hake; jag mår som bäst när det är ordning och reda i kartongerna.

Under våren har det slirat med mycket för mig då jag drabbades av utmattning. Jag såg hur högarna med arbetsuppgifter bara växte men jag hade inte förmåga att ta itu med nåt, blev helt enkelt paralyserad av allt. Ett fruktansvärt tillstånd, kan jag lova.

Nu har jag kommit ur förlamningen och orkar tänka framåt igen. Jag är sugen på att arbeta igen, sugen på att ta itu med allt det där som blev liggande under våren. Det är en härlig känsla!

Så nu varvar jag ledighet med sorterande, det är bra för tanken också märker jag. Å så skrattar jag åt mig själv när jag kan konstatera hur jag mår bra av att allt ligger i ordning och står i räta rader. Kolla bara bildbevisen nedan :)