tisdag 8 mars 2011

"Årets tråkigaste dag" är över ;)

Jo, jag överlevde faktiskt dagen, tro det eller ej. Varje år får jag rysningar när inbjudan till Framtidsdagen kommer. Sövande dragningar om bokslut och siffror i oändliga kolumner. Ögonen brukar gå i kors och hjärnan kännas som en tvättsvamp. Jag brukar kunna hålla ihop mig just då, men efteråt oja mig över hur trist det varit. Förr om åren, alltså.

Men i år, ta daa! Jag var vaken precis helt tiden! Inte en enda långsam dragning. I stället aktiv "vernissage" med de olika förvaltningarnas måluppfyllelse och utfall. Diskussioner och goda tankar där alla var delaktiga. SÅ ska en slipsten dras.

Dagen kröntes dessutom av framtidsspaning av Kairos Future, alltid lika spännande att lyssna till. Denna gång var det bland annat datorer som slår människor i "Jeopardy" med hästlängder. Vad betyder det för mig och min verksamhet framöver? Sån´t där sätter igång min hjärnverksamhet...

Och så har jag fått ändra min världsbild vad det gäller "Årets tråkigaste dag". Jag får döpa om den till nästa år!

Länk till Kairos Future