söndag 28 november 2010

Skriver så fingrarna blöder...

Det har inte blivit så mycket bloggande av på sistone, har liksom inte haft den tiden. Senaste dagarna har jag dessutom haft en vulgär huvudvärk som satt käppar i hjulet för det mesta jag tänkt göra. Men nu är jag på benen igen. Känns gott!

På jobbplanet håller jag på att skriva mina kvalitetsredovisningar. Jag ligger efter i tidsplanen så det bara visslar om det och jag känner hur tidssnaran dras allt hårdare om min hals. Dead line är passerat för länge, länge sedan, men nu hoppas jag snart vara i land med dem.

Det är egentligen väldigt roligt att skriva kvalitetsredovisningar. Att få sätta ord på allt bra och fint som görs, det är härligt. Att formulera nya utvecklingsområden, det är också roligt. Men det tar lite mer tid än man tänker sig.

Jag är ju ny rektor på Dansutskolan så det är inte helt enkelt att beskriva verksamheten. Men jag har den sagolika turen att ha ett väl genomarbetat underlag från utvärderingsdagarna i juni och kommentarer som personalen skrivit, så det blir mest att försöka få ihop allt till en begriplig text.

Självklart får jag också en massa nya tankar om hur jag vill fortsätta att utveckla verksamheten. Det får komma i slutkapitlet och stå som grund för nästa läsårsutvärdering. Men nu ska jag kasta mig över skrivandet igen så att jag kommer till sista kapitlet nån gång!