måndag 4 april 2011

Plötsligt ramlade det ner en halv miljon!

Idag har jag jobbat hemma med att försöka råda bot på värsta dokumentationsmisären, den där gigantiska pappershögen som så länge förpestat mitt skrivbord. Det har gått väldigt bra att beta av den, även om en hel del kvarstår. Värsta surdegarna har i alla fall avverkats.

Vid lunchtid ringde SN och ville göra en intervju angående att vi fått projektpengar från Skolverket. Det blev megasnurr i skallen, jag trodde faktiskt inte att vi skulle få pengarna vi sökt. Men idag har det dimpt ner drygt en halv miljon kronor att sätta sprätt på. Måste medge att det snurrar i skallen!

Men åter på jobbet i morgon ska vi dra upp strukturerna för hur pengarna ska användas. Vi har ju faktiskt en plan, nu ska den finslipas och sättas i verket.

Det ska bli superkul att följa projektets gång och jag lär återkomma många gånger med hur det fortskrider. I slutänden ska det bli ÄNNU duktigare lärare än jag redan har. Kan det vara bättre än så här att vara rektor?