fredag 11 februari 2011

Något insnöad...

Redan igår började jag ana att det kunde bli arbete hemma idag. Snön vräkte ner och det blåste så tallkronorna vajade som palmer. Mycket riktigt; fredagsmorgonen var inbäddad i ett tjockt duntäcke av snö och det hela förbättrades stadigt av ny nederbörd.

Klockan sju ringde vår bussansvarige och sa att det blev svårt för bussarna att köra alla barn till skolan idag. Jag var inte förvånad. Jag avvaktade läget och ringde sedan till en kollega som reser samma väg som jag. Hon hade haft fullt sjå att ta sig hem igår kväll och hade bestämt sig för att jobba hemma idag. En träff med henne var det enda bokade mötet för mig idag, så det blev hemmabeslut för mig också.

Telefon och mail har gått varm under dagen, tänk vad teknik är bra när den fungerar. Jag har ägnat dagen åt att tömma mailboxen som behövde en rejäl omgång. Trots att jag försöker att hålla efter den varje dag så fylls den obarmhärtigt på. Jag började med 575 mail och slutade fem timmar senare med 35 mail som jag inte kan radera ännu. Känner mig oerhört nöjd just nu!