onsdag 2 februari 2011

Skapande skola, here we come!

Aaahhh, i kväll känns det så väldigt bra. Jag har klickat på knappen "Skicka" på Kulturrådets hemsida och där ligger 530 000:- och väntar på att få omsättas i skapande och kulturella upplevelser för Gnesta kommuns grundskoleelever. Jag säger inte om, utan när vi får pengarna :)

Vi har sju olika projekt som vi sökt pengar för; allt från musik, dans och hantverk till experimentellt skapande på spännande ART LAB Gnesta. Jag njuter av tanken att alla våra elever kommer att få nya härliga estetiska upplevelser med sig i livet.

Idag har jag också varit på första kurstillfället i PUFFIMOK-kursen "Mål- och resultatstyrning" för kulturskolechefer. Massor och åter massor tankar och funderingar har jag nu med mig, men det återkommer jag till. Nu ska jag bara njuta av goda tankar om Skapande skola!