onsdag 30 mars 2011

Gladskvaller som gläder

Det är svettigt och kul att vara chef, båda komponeneterna ingår i paketet. Jag kämpar, sliter, kör huvudet i väggen. Jag backar, kör igen, lyckas emellanåt. Frustrationsnivån är ibland hög, tempot likaså.

Många har synpunkter på vad jag gör, det ingår också i paketet. Jag försöker att inte vara en vindflöjel utan styra efter ledstjärnan "barnets rätt till sin utbildning". Det är mitt uppdrag. Jag sliter för det, kör huvudet i den väggen ibland, lyckas också. DÅ är det gott.

Och ibland kommer såna där kvittenser som flyttar hettan från hjärnan till hjärtat. En liten fågel kvittrade i kväll en skön melodi i mitt öra, ett gladskvaller som gick rakt in i hjärtat. Å så orkar jag ett tag till, lyft av goda tankar och positiv feed back. Nya, friska tag i morgon, alltså. Allt för elevernas rätt till kunskap!