torsdag 17 mars 2011

På (kon)kursens brant

Två dagars kurs är till ända. Jag har drillats i "Att handleda pedagoger" av John Steinberg. En så grymt intensiv kurs har jag aldrig varit med om förut så nu måste jag smälta allt innan jag går vidare. Sen ska det bli SÅ spännande att göra klassrumsbesök med nya ögon och lite mer struktur än tidigare.

Medan tankarna försöker landa i skallen laddar jag upp för en ny kursdag i morgon. Då blir det Mål- och resultatstyrning för kulturskolechefer. Vi har läst "Från prat till resultat" och "Estetiska lärprocesser". Den sistnämnda boken har satt ordentliga griller i huvudet på mig. Känns som att jag inte behöver mer hjärndimma nu.

Så - nu känns det som att det ibland blir lite för mycket av det goda, känner mig som att jag vore på (kon)kursens brant...