söndag 12 september 2010

Koll och ickekoll

Jag mår bäst när jag har koll på det som sker omkring mig. Livet har dock lärt mig att det inte alltid går att ha tvärkoll på allt och att man får leva med det läget ibland.

En tid har jag levat i ett ickekoll-läge och det har gjort mig oerhört stressad. Frågorna har haglat över mig och jag har inte alltid kunnat svara på allt på ett bra sätt. Ibland har jag dessutom svarat och så har det senare visat sig vara ett dåligt svar eller beslut. Dumt, men lärorikt.

Men så kom jag på att jag faktiskt är ny på min tjänst, att det faktiskt är orimligt att kräva av mig själv att jag ska ha koll på allt just nu. Aaah; axlarna sjönk en aning närmare jordens mittpunkt.

Efter en mycket avslappnande lördag, då Dansa fick premiäräta kräftor, kunde jag idag ta itu med ett antal pärmar för att få lite bättre koll på mina anställda och organisationen. Lite lagom med helgjobb och jag har plötsligt mycket bättre koll. Nu kan jag sätta mig in i budgeten på ett bättre sätt och därmed skaffa mig ännu bättre koll. En ljusnande framtid är min!