fredag 17 september 2010

Vi har ansvar för vårt demokratiska samhälle

Den här dagen blev inte som jag tänkt mig, men så är det ju ibland. I stället för arbetsdag på Dansutskolan blev det läkarbesök med gubben på fantastiska Mariefreds vårdcentral och sedan arbete hemmavid. I ärlighetens namn hade jag nog behövt vara hemma ändå för att kurera en enveten förkylning. Så - jag slog två flugor i samma smäll och hoppas att helgen ska innebära fullt tillfrisknande.

Nu lyssnar jag till slutdebatten i TV och ska försöka bestämma mig för var min röst ska hamna på söndag. Tänker ofta på våra politiker och vilken viktig roll de har i vårt samhälle. Framför allt högaktar jag våra lokalpolitiker, oavsett partifärg, som arbetar hårt och får utstå spott och spe så snart de sticker ut hakan och försöker ta ansvar för helheten. Heja, heja, stå på er och ge inte upp!

Nu tar vi alla ansvar för vårt demokratiska samhälle och går och röstar på söndag!