torsdag 13 januari 2011

4-wheel drive...

Efter en hel dag i chefsmöte kom jag till Dansutskolan för ett möte med en av mina fritidshemsavdelningar. När jag klev ut i skolan möttes jag av bubblande barnskratt; glada små barn som just stojat runt i idrottshallen och nu var på väg tillbaka till fritidshemmet. Hela min kropp log av detta härliga.

Så hade jag möte med fyra underbara medarbetare, fyra oerhört kloka, konstruktiva och varma medarbetare. Redan innan mötet sa jag till min kollega Birgitta att jag har så fantastisk personal. Efter detta vet jag inte vilka ord jag ska använda. Det får bli fantastisk+++ nu när orden tryter.

Efter avslutat möte gick vi tillbaka genom mediateket och mötte ett par barn som lekte med en vagn. "Oj, vilken fin bil ni har" sa jag. "Ja, det är 4-hjulsdrift!" sa 7-åringen som skjutsade sin kompis i vagnen. Jag fick le långt in i mitt hjärta ännu en gång denna dag.

Å så tänker jag att 4-hjulsdrift är precis vad vi behöver som människor, den där extra kraften att sätta in när det är lite moddigt eller geggigt i livet. Och med den där extra kraften tar vi oss långt. Mmm...