lördag 8 januari 2011

Börjar längta nu!

Det börjar att dra ihop sig till jobbstart efter drygt två veckors semester. Visserligen har jag varit sjuk nästan hela tiden, men jag har i alla fall varit ledig. Och nu börjar jag känna jobbsuget komma ordentligt. Det är en skön känsla.

På måndag har vi planeringsdag i skolan. Det blir prat om vårens händelser, framför allt om hur vi ska ta oss an utmaningen med Skola 2011. Så ska vi prata ansökan av nya matematikpengar från Skolverket och om vi ska anmäla oss för att eventuellt ta emot en grupp kinesiska skolelever framöver. Jag kan tycka att det är hur häftigt som helst, men jag måste ju ha personalen med mig för att det ska bli bra.

Så blir det fortsatta logistiklösningar runt ombyggnationen. Ytterligare fyra klassrum är renoverade och ska tas i besittning av klasser och fritidsavdelningar. Lite bängligt är det, men resultatet är så underbart - vi får en helt nyrenoverad skola!

Å så på tisdag, då svävar Dansutskutan ut på en ny resa igen med alla sina elever ombord. En ny lärande termin tar sin början och vi har många spännande upplevelser framför oss. Mmm...