torsdag 20 januari 2011

You raise me up to more than I can be

Min kära gamla klasskamrat Lena-Maria sjöng på Idrottsgalan härom dagen. Hon stod där, som alltid självklart lysande, och gav oss en knotterskapande version av "You raise me up". Texten fortsätter med orden "to more than I can be".

Det finns alltid något som kan lyfta oss till något mer än bara oss själva, det där som gör att 1+1 plötsligt blir 3. Ofta tänker jag på det goda samarbetet som får just denna effekt. Din och min vilja och tanke leder till något större än bara det, det leder till nya tankar och ger kraft att omsätta dem till verklighet.

De senaste dagarna har jag verkligen fått uppleva detta då jag droppat några tankar bland mina anställda. Jag har en tanke om utveckling av vårt arbete med barn som inte alltid mår så bra och hur vi ska möta dem. I samtal efter samtal har min idé fortsatt att ta form och jag märker med tilltagande glädje hur mina samtal leder till något mer än det bara jag själv kunnat tänka ut. Det är magiskt!

Lyssna gärna på Lena-Maria och fundera över vad som lyfter just dig till nya höjder!