tisdag 5 oktober 2010

Inget ont som inte har något gott med sig

Min tisdag blev inte riktigt som jag tänkt. Jag fick rodda om möten och ställa in, så blir det ibland när det händer oförutsedda saker. Så är det när man jobbar med små och stora människor; det blir inte alltid som man tänkt sig. (Tur!)

En sån dag hade jag idag. Men när arbetsdagen, efter mycket hårt arbete och många samtal, till sist led mot sitt slut kunde jag konstatera att det som från början inte var så särskilt kul för någon landade i något väldigt, väldigt hoppfullt och konstruktivt.

Så när jag snart lägger huvudet på kudden konstaterar jag att det gamla uttrycket "Inget ont som inte har något gott med sig" faktiskt gäller även 2010. Inte önskar jag att tokigheter ska ske, men om de händer gäller det att vända dem till något gott. Det är min intention!