måndag 18 oktober 2010

Mailboxen kväver mig - och ger glädje!

Jag gillar datorer. Jag högaktar internet och mycket av det man kan göra där. Men ibland blir det bara för mycket av allt det goda. Mail, exempelvis.

Idag har jag ägnat åtskilliga timmar åt att försöka få ordning på min skenande mailbox. Jag lyckades gräva mig ner en bit i mailhögen, men massor av meddelanden kvarstår. Fast veckan har ju fler dagar så det ska nog lösa sig.

Pinsamt nog har jag hittat mail som jag borde ha svarat på för flera veckor sedan men inte ens öppnat. Skäms. Andra mail går att slänga direkt, det ramlar in mail med fiffiga förslag om att köpa ditten och datten som jag inte är ett dugg intresserad av. Avspärrningsband till exempel. Varför skickar man sådana erbjudanden till en rektor?

Så kommer alla de här underbara mailen från mina anställda; människor som har tankar, idéer och frågor. Jag känner ödmjukhet över att få ta del av dessa mail och få vara delaktig i tankebanorna.

Mycket suck och stön är det när jag rensar mailboxen, men också härliga tankar och goa känslor över att få vara del i något stort och viktigt, det som skola är!