fredag 1 oktober 2010

Vilken höjdardag med duktiga pedagoger!!!

Det har blivit en gnesta-tradition att vi har work shop-dag för alla anställda i Barn- och utbildningsförvaltningen under studiedagarna i september. Vi chefer uppmanar våra duktiga pedagoger att delge sina kollegor sina kunskaper. I år hade vi 23 olika aktitivter att välja på. Rekord, och vansinnigt svårt att välja bland alla godbitar.

På Dansutskolan fanns över 100 pedagoger i olika aktiviteter både för- och eftermiddag. Jag var runt och NJÖT av allt jag upplevde. Vilken gigantiskt stor kompetens vi har inom vår egen organisation, det är helt fantastiskt att få vara med om detta!

I idrottshallen fick vi ta del av "Dansa med matte",


i slöjdsalen flödade kreativiteten med hjälp av lera


och i ett av klassrummen introducerades vi i tecken som stöd av inspirerande Alexandra.


Och detta är bara en del av allt som vi fått ta del av idag!

Dansa och jag har ägnat större delen av dagen åt att koka kaffe och plocka fram förmiddags- och eftermiddagssmörgås åt alla inspirerade pedagoger. Ett rent nöje att ha kökstjänst idag, kan jag säga. SÅ många nöjda och glada pedagoger har jag sällan mött på samma gång!