söndag 31 oktober 2010

Alla rektorer söndagsjobbar idag (?)

I fredags släpptes den äntligen: filmen om Skola 2011! En förutseende kollega såg till att jag fick den som DVD och nu har jag kollat igenom den. Tur! För Skolverkets server verkar ytterst nedtyngd just nu och det är supersegt att komma in. Det är nog ett stort antal av Sveriges grundskolerektorer som idag sitter och planerar kommande studiedag.

I vilket fall så känns det här så spännande. Det finns en tydligare struktur i den kommande läroplanen, det ser vi fram emot. Jag känner också att vi i Gnesta är väl rustade att arbeta med detta då vi i flera år arbetat med att förtydliga Lpo94 och tagit fram bedömningsmatriser i de olika ämnena. Det arbetet är verkligen inte bortkastat, tvärt om så tror jag att det är en stor hjälp i vårt kommande arbete.

Måndagens studiedag handlar om att introducera Skola 2011 för lärarna och sedan dra upp strukturen för vårt kommande arbete. Jag är supertaggad!!!