lördag 2 oktober 2010

Trista jobbresor blir till sköna musikstunder

En timma varje dag ägnar jag åt resa till och från jobbet, en i längden rätt enerverande sysselsättning trots att jag gillar bilkörning. Teoretiskt går det att ta sig till jobbet med buss och tåg men i praktiken skiter det sig, om jag får uttrycka mig milt.

Men jag är rätt positivt lagd och brukar kunna vända det mesta till något bra i stället för att gräva ner mig i grå-gnäll. Det har visat sig fungera även på tråkiga jobbresor.

Jag lyssnar nämligen på P2 och njuter av all möjlig musik. På morgonen väcker jag hjärncellerna med skön musikblandning i Aurora. På hemvägen kan det bli Klassiskt på hemväg eller något annat örongodis.

Det härliga är att jag får ta del av musik jag aldrig kommit i kontakt med annars och ideligen får jag nya små "älsklingar" att grotta ner mig i. You tube och Spotify är underbara verktyg när jag lyssnar vidare hemma.

Just nu är det berberfödda fransyskan Hindi Zahra som rinner in i öronen och emellanåt får nackhåren att resa sig på mig. Det är så musik ska vara när den är som bäst! Lyssna gärna på Beautiful Tango och vill du lyssna mer så finns det en del på You Tube