måndag 9 augusti 2010

ÄNTLIGEN personal på plats!

Som jag har längtat, som jag har tänkt och funderat över den här dagen. Och så var den äntligen här! Tidigt i dimmiga morgonen for jag till jobbet för att vara på plats då fritidshemspersonalen trillade in efter sin semesterledighet.

Jag var inte först. Någon ansvarskännande hade tänkt ett steg till och ville vara på plats tidigt ifall det var föräldrar som glömt att vi har stängt måndag och tisdag. Klok människa som ligger steget före.

Så ramlade de in en efter en. Klockan 8 var vi samlade för att koordinera oss inför kommande arbete. Underbart! Det kändes inte som att jag var ny. Det kändes som att jag hade i alla fall lite koll på läget. Bra!

Många frågor blev det, en del som jag inte kunde ge direkt svar på, men det kommer. Underbarast var det att möta förskole- och fritidshemspersonal som ska arbeta i gemensamma lokaler i höst. Vilken fantastisk vilja till lösning och påhittighet mitt i allt. Så vill jag att all min personal ska agera. Då finns det få bekymmer!

Dansa grävde under dagen ner sig i texter om fritidshemmet, texter som jag läst och kommer att arbeta vidare med tillsammans med personalen. Så mycket tankar det finns hos oss alla nu, tankar som ska omsättas i kreativitet och verklighet snart!