tisdag 10 augusti 2010

Läsare lite här och var!

Idag har det varit en sån där dag att när man väl sätter sig ner så snurrar hela huvudet! Det började med tidigt möte i ottan med min företrädare, några saker behövde förklaras och redas ut. Sen kom nytillträdd förskolechef nummer två och jag introducerade henne med diverse prat, en del blankettifyllande, presentation på Elektron och besök på Gläntan i Laxne. Tur att vi hann äta goda köttbullar och makaroner där innan vi for vidare.

Eftermiddagen började med anställningsintervju med efterföljande prat och sedan rally upp till skolan. Nästan framme möttes jag av brandbilen. Jodå, brandlarmet hade gått på skolan. Man ska stänga av larmet när man ska svetsa...

När personalen hämtat sig från den oplanerade pausen vidtog fortsatt bärande och kånkande av prylar till rätt klassrum. Inte allt har gått som vi tänkt, men min fantastiska personal har lämnat gnället hemma och hugger i där det behövs. I morgon kommer vi att kunna ta emot fritidshemsbarnen som haft sommarlov!

För mig blev det också en del telefonerande, det samlas på hög en dag då man inte är tillgänglig precis hela tiden. Ett av samtalen var till en nyanställd som jag ville välkomna och kolla läget med innan hon börjar. Jag presenterade mig och hon sa: "Jaha, är det du! Jag har läst om dig i tidningen och läst din blogg!" Kul att jag har läsare lite här och var!



Ur Sörmlands Nyheter 9 augusti