lördag 28 augusti 2010

Äntligen skolstart!

Så är då äntligen eleverna på plats och läsårsraketen i luften. Steg 1 var att fritidshemmen öppnade, steg 2 att lärarna började förra onsdagen och så äntligen steg 3 igår då alla elever intog sina platser. En skola utan elever är inte så mycket att ha, men nu känns det väldigt bra.

Jag inledde dagen med att besöka alla klasser för att presentera mig. Jag hann inte riktigt runt till alla, men blev väldigt väl mottagen i de klasser jag besökte. Vilken härlig spontanitet och nyfikenhet det finns i våra barn, det är underbart att möta detta. Och ännu en gång önskade jag att mister Björklund skulle ha funnits i mitt sällskap för att se att bilden av skolan utan ordning och reda behöver revideras.

Efter rasten hade vi storsamling då alla elever, all personal och de föräldrar som var med samlades i idrottshallen. 230 elever lyssnade nyfiket på det som sades, blev presenterade klassvis och fick sedan sjunga av hjärtans fröjd innan vi återvände till våra klssrum. Man får knottror på ryggen av lycka vid såna här tillfällen!

Så hittade jag en ny bloggkompis bland eleverna, se Flizzis i min blogglista. Jag har flera unga bloggare i min lista, det är spännande och friskt att läsa vad som rör sig i deras värld. Den värld som jag som rektor får vara en liten, liten del av.