måndag 2 augusti 2010

Ett svanhopp ut i det oskrivna

Nytt jobb och allt är oskrivet, även i denna blogg. Det är med spänning och visst pirr i maggropen jag nu kastar mig ut i detta okända och kittlande äventyr som "göra skola" är.

När jag tillträdde som rektor i Laxne för två år sedan var allt ännu mer okänt. Nu tycker jag mig i alla fall kunna kommunen och mina kringresurser samt ett och annat mer om mig själv som chef och ledare. Fullärd blir jag aldrig, tack och lov, men lite stadigare mark har jag under fötterna idag. Det känns skönt.

Lite komiskt har det varit idag då jag hade den stora glädjen och nöjet att välkomna vår nya förskolechef Lilian till sitt arbete. När jag visade lokalerna, larm och annat praktiskt kände jag verkligen hur "blind ledde blind". Å andra sidan kände jag mig mycket mer säker på tingens ordning när vi efter lunch tog en tur till Elektron och hälsade på Ylva, Guy, Karina, Catharina och Anna som finns som stöd för oss chefer. Jo, de är fler när det inte är semestertider, men jag tror att det räckte mer än väl för Lilian med dessa möten idag!

Dansa satt hela dagen otåligt och dinglade med benen på en av "göra-högarna" på mitt bord. Hon tycker att jag ska ägna mig lite åt henne nu men jag ska bara...