tisdag 17 augusti 2010

I morgon smäller det!

Nu är det inte många timmar kvar tills lärarna droppar in från sitt sommarlov och det känns riktigt, riktigt kul! Inte för att jag just känt mig så arbetslös på sistone, men det går ändå lite på trekvartsfart när inte alla är på plats. Riktigt styrbart blir det faktiskt inte förrän eleverna har hoppat i skutan, men det får vi vänta på ett tag till.

Skolans personal har några planeringsdagar framför sig. En del tid kommer att gå åt till praktiskt arbete, men jag hoppas också på goda samtal om det lärande år vi har framför oss. Uj! När jag skriver det här suger det till ordentligt i magen - jag längtar efter i morgon och det känns så härligt!

Men jag får nog tagga ner lite så jag inte skrämmer vettet ur personalen, jag vet ju själv hur det är när man kommer tillbaka till jobbet efter en lång och skön semester. Det tar några dagar tills alla hjärnnerver har hittat sina kopplingar igen ;)