fredag 20 augusti 2010

PUFFIMOK-konferens igen

Idag var det dags för ytterligare en PUFFIMOK-konerens. PUFFIMOK är ett fortbildningsprojekt för 33 kulturskolor i mellansverige, varav Gnesta är en. Alla anställda kommer att gå en massa kurser under det kommande året och det ska bli så spännande att se vad allt leder till. Nytta och glädje hoppas jag på.

Dagens konferens var för oss nio skolor i Sörmland. Jag hade sett till att några övriga nyckelpersoner på politik- och tjänstemannanivå fanns med. Ett ökat samarbete på hemmaplan framöver kommer att gynna våra barn och unga, det är jag helt säker på. Det finns MASSOR att göra och med enkla medel kan vi komma mycket längre än idag.

Jag åkte hem från konferensen med en hel del nya tankar och idéer. Nu gäller det bara att omsätta allt. Men först ska både Dansa och jag ha en riktigt avkopplande helg och smälta allt från den massiva starten på läsåret.